MİLLİYET GAZETESİ – RÖPORTAJ

img_6917

.

.

FOTOĞRAFTA GERÇEKÜSTÜ MEKANLAR VE BEDENLER

 Ali Alışır fotoğrafa başka bir açıdan da baktıran sanatçılardan. Cansız kadın mankenlerle gerçek vücutları photoshop ile ustaca birleştiriyor ve birbirinden dikkat çeken kareler sunuyor. Son günlerde ise “Sanal Mekanlar” projesi ile şaşırtıcı bir etki yarattı. Alışır,  “ Ağır kasvetli yapıların fotoğrafları üzerine elektronik devreleri photoshop ile yeniden kurguladım”diyor.

Akademisyen ve çağda fotoğraf sanatçısı Ali Alışır, fotoğraf ile sonradan tanışan isimlerden…Sanat çalışmalarına öncelikle resim yaparak başlayan Alışır’ ın tanınan biri olması ise fazla zamanını almadı. Alışır gelişimini şöyle tarif ediyor, “Fotoğrafla tanışmam okuldan mezun olduktan sonra İtalya’ya gitme kararı ile gerçekleşti. Academia Italiana’da fotoğraf eğitimi alma fırsatını yakaladım.Resim kökenli olmam, grafik eğitimimi moda fotoğrafı ile birleştirmem, mimariye ve teknolojiye karşı duyduğum ilgi bana bugün bu çalışmaları yapmamda büyük katkı sağladı. “Ünlü fotoğrafçı, en çok fotoğrafta yaptığı deformasyonlar ile konuşuluyor. Alışır, “ Fotoğrafa hep bir anı yakalama fikri olarak bakılır. Buna karşıyım. Benim için fotoğraf o anı yeniden kurgulayacağız bir alan demek. Picasso’yu formu bozmaya hangi fikir sürüklediyse beni de bugün aynı nedenler fotoğraf sanatını bambaşka şekilde kullanmaya sürüklüyor. Hayata fotoğraf ile tekrar farklı açılardan bakabiliyorum” diyor.

Sanatçı, 2009 yılında açmış olduğu “ Sanal Bedenler “ isimli sergisindeyse tüketim  toplumunu sorgulamaya çalışıyor. Alışır, serginin detaylarıyla ilgili,  “Sanal Bedenler sergisini kurgularken, sistemin ters yüz edilişini ortaya koymaya çalışmıştım. Üzerinde sürekli cinsel, siyasi manipülasyonlara tabi tutulan bireyin çaresiziliğini konu aldım” diyor.

Son sergisi Sanal Mekanlar’ da ise durum çok daha farklı olmuş ve internet  sayesinde dünyanın her yerine ulaşmamamızdan ilham almış. Alışır, “Son sergimde fotoğrafların üzerinde elektronik devre formlarını kullanmıştım. Benim için kurgu aşaması, fotoğrafladığım 17 ülkeyi gezerken tamamlanmıştı” diyerek sonrasında çeşitli yerlerden bulduğu devlerin fotoğraflarını stüdyosunda çekip photoshop tekniği ile bir araya getirdiğini belirtiyor.

Sanatçı Türkiye’deki fotoğraf sanatının yeniliklere karlı kapalı olduğunu düşünüyor ve ekliyor; “Her gördüğümüz şeyi yeni ve farklı sanıyoruz. Fotoğraf sanatı bugün çok popüler bir konumda ama neden hiç uluslararası çağdaş bir sanatçımız yok., bunu merak ediyorum. Teknoloji çok hızla ilerliyor. Biz görüntülerle uğraşan sanatçılar malzemesi teknoloji olan bir sanatla fotoğraf üretiyoruz. Bir sanatçı olarak amacım fotoğraf çekmekten çok etrafımı incelemek ve anlamaya çalışmak . Fotoğraf sadece yaratıcı bir fikre hizmet ettiği sürece işlerimin içinde yer alıyor. Artık gerçek anlamda fotoğraf sanatından bahsettiğimiz bir dönemdeyiz. “

Milliyet – 2012

 

 

 

 

